Obilazak brze ceste u izgradnji, župan Golubić: “Izgradnjom dionice do Vojakovačkog Kloštra priča ne prestaje”

Završena četverotračna brza cesta od Križevaca do Koprivnice do kraja mandata aktualne Vlade bila je i predizborno obećanje.
Prije toga valja završiti trasu od Križevaca do Vojakovačkog Kloštra, a kako je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir prilikom obilaska gradilišta rekao, puna trasa četverotračne ceste neće biti završena do kraja mandata Vlade, ali će se, vjeruje, započeti sa svim radovima, donosi Drava.info.

Što se aktualnog gradilišta tiče, riječ je o trasi brze ceste DC10 dužine 7,5 kilometara i vrijednosti 30 milijuna eura, od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog, a koja bi trebala biti završena do ljeta 2026. godine.
– Planirani završetak ovih radova je početak ljeta sljedeće godine. Trenutno završavamo betonske radove na objektima i pripremamo kolničku konstrukciju. Nedavno smo odradili i prve asfaltne radove. Nakon ove dionice nastavit ćemo sa sljedećom dionicom dužine 24 kilometra, a koja je podijeljena na dvije dionice i to prvu od 10 kilometara gdje ćemo se preko županijske ceste ponovno spajati na državnu cestu D41 koju smo i obnovili da bude u funkciji dok se radovi ne nastave. Lokacijsku dozvolu već imamo, u fazi smo nabave glavnih projekata pa u narednom periodu možemo očekivati građevinsku dozvolu i natječaj za izvođenje radova na sljedećoj dionici – rekao je okupljenim političarima i predstavnicima medija Ivica Budimir.
Na dionici od Križevaca do Vojakovačkog Kloštra izvođač radova je Kamgrad sa svojim partnerima.
– Radovi idu u redu, nema nikakvih problema, iako je riječ o velikom zahvatu – kratko je istaknuo.
Na novinarsko pitanje o tome zašto je rok završetka radova s početka veljače 2026. godine pomaknut na početak ljeta, ako nikakvih problema nema, naglašava kako nepredviđenih situacija ima uvijek.
– Uvijek se pojave ili neki dodatni radovi, nepredviđene okolnosti, čekaju nas i zimski uvjeti… Početkom ljeta sljedeće godine dionica bi odmah dobila uporabnu dozvolu i bila puštena u promet – naglašava.
Budimir se osvrnuo i na dionicu brze ceste od Vrbovca do Križevaca koja je trenutno u lošem stanju.
– Taj dio trenutno ima dosta loš kolnik. Zbog velikog prometa i zbog velikih voda sa strane došlo je do velikih uništenja kolničke konstrukcije. Trenutno dionicu saniramo, a ići će u cjelokupnu obnovu vrijednu 20 milijuna eura – rekao je Budimir i dodao kako radiove na sljedećoj dionici brze ceste od Vojakovačkog Kloštra do Koprivnice očekuje krajem 2026. godine.
Četverotračne ceste do tad vjerojatno neće biti.
– Sada idemo na varijantu s jednim kolnikom jer bi to zadovoljilo sve potrebne kapacitete, a što podupiru podaci koje smo prikupili praćenjem prometa. Dozvolu ćemo dobiti za kompletan profil, dakle četverotračno, no pretpostavljam da ćemo prvo doći do kraja dionice, a onda će se raditi na drugom kolniku. U ovom mandatu Vlade vjerojatno nećemo doći do kraja dionice, no vjerujem da ćemo radove započeti – najavio je.
Što se pak Podravske magistrale tiče, Budimir ističe kako ta dionica nije prepoznata kao obrambeno strateška.
– Službe koje se bave određivanjem strateških dionica Podravsku magistralu u tom smislu nisu prepoznale kao stratešku, iako nama u Hrvatskim cestama jest strateška i dosta na D2 i radimo. Međutim, financijska podrška iz Europe programom “Military mobility” ili “Dual use” vjerojatno će izostati. Trenutno radimo obilaznice, a one bi u konačnici sve trebale biti povezane, a kompletna trasa D2 zajedno s obilaznicama trebala bi biti rekonstruirana, a što bi značilo znatno sigurniju cestu – zaključio je.

Na dinamiku radova osvrnuo se i župan Tomislav Golubić kojeg veseli skorašnje otvaranje nove dionice brze ceste.
– Današnji posjet gospodin Budimir i ja dogovorili smo prije otprilike dva tjedna, nakon sastanka koji smo imali u Hrvatskim cestama i drago mi je da smo danas ovdje. Veliko je ovo gradilište i moram zahvaliti i Vladi i Ministarstvu i Hrvatskim cestama što ovaj projekt ide svojem kraju. Drago mi je što u ljeti iduće godine možemo očekivati da će ova prometnica biti u funkciji, prvenstveno zbog građana Križevaca i mještana Majurca. Promet će se znatno rasteretiti, skratiti će se put do Zagreba, ali će se prvenstveno povećati sigurnost i rasteretiti promet u odnosu na današnje stanje – rekao je župan.
Dodao je i kako ga veseli što time priča o brzoj cesti do Koprivnice ne staje.
– Veseli me što ovime priča ne staje, nastavlja se s pripremnim radovima kako bi se moglo nastaviti od Kloštra prema Koprivnici. Nadam se da će sve to skupa biti što prije gotovo, a moram izraziti zadovoljstvo što ovu dionicu radi jak i sposoban izvođač vrlo zahtjevnih radova. Nadam se da će sve ići u skladu s planovima i da cesta do Koprivnice kroz nekoliko godina neupitno dolazi – zaključio je.
Budimir je potom dodao i da je posljednja dionica brze ceste najmanje zahtjevna, tako da bi se idućom dionicom dugom 10 kilometara od Klošta prema Koprivnici riješila glavnina prometa.
Na novinarsko pitanje o tome koja je u svemu uloga župana i Koprivničko-križevačka županije, Golubić kaže – partnerska.
– Županija niti projektira, niti gradi, niti je investitor, ali radi na procesima izvlaštenja u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa. Tu činimo sve što možemo, ali možemo i biti partner i Hrvatskim cestama i Ministarstvu i dati sve od sebe da sve prepreke po putu budu što manje. Drago mi je da smo danas prvi put na ovom gradilištu jer suradnju koju kao župan imam s predsjednikom uprave i Hrvatskim cestama moram zaista pohvaliti. Nije ovo jedina investicija Hrvatskih cesta jer, a vidimo to, jako puno cesta je obnavlja, od D2, D41 do D20, D22… Imamo jedan investicijski boom kroz redovno i pojačano održavanje cesta, što gradnjom novih prometnica. Očekujem i dalje dobru suradnju, nemam razloga sumnjati to – optimističan je.
Što se pak rotora kod Podravke tiče, i to će, veli župan, doći na red.
– To je jedna od tema koje smo imali na sastanku, kažem jedna od jer ih je više. Tu je i projektiranje D2 od Koprivnice do Kloštra Podravskog na način kako je uređeno prema Varaždinu, rotor u Koprivnici, rotor u Virju, nadvožnjak između Virja i Đurđevca.. više je suradnji i projekata, no do kraja godine bi se trebali stvoriti svi uvjeti za spomenuti rotor u Koprivnici – zaključio je.
Nakon obilaska radova na brzoj cesti u Županijskoj upravi održan je radni sastanak kojemu su prisustvovali predstavnici Hrvatskih cesta – predsjednik Uprave Ivica Budimir, direktor Sektora za građenje i rekonstrukciju Darko Šošić, rukovoditelj Poslovne jedinice Varaždin Davor Bobičanec te glasnogovornica Tamara Đurijanček. Uz njih, sastanku su prisustvovali zamjenik župana Mario Rajn, potpredsjednik Hrvatskog sabora, saborski zastupnik i gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić, saborski zastupnik i načelnik Općine Kalinovac Darko Sobota, saborski zastupnik Željko Lacković, gradonačelnik Đurđevca Hrvoje Janči, gradonačelnik Križevaca Tomislav Katanović, v.d. pročelnika Službe ureda župana Karlo Sigetić i voditelj Odjeka za upravljanje projektima Hrvoje Kancelak.
Glavne teme sastanka bile su nastavak izgradnje brze ceste na dionici Kloštar Vojakovački – Koprivnica, kružni tok na području općine Virje na državnoj cesti D2, projekt zaobilaznice Koprivnice, kružni tok Koprivnica na dionici državne ceste D2-D20 te općenito rekonstrukcija državne ceste D2. Sudionici su se složili kako su ovi projekti od iznimne važnosti za prometno povezivanje županije, povećanje sigurnosti prometa i gospodarski razvoj sjeverozapadne Hrvatske.
Župan Golubić je predstavnicima Hrvatskih cesta zahvalio na odličnoj suradnji i konstruktivnom sastanku, kao i na svim ulaganjima u obnavljanje prometnica na našem području, a u razgovor o projektima prometne infrastrukture uključili su se i saborski zastupnici te gradonačelnici. Kao zaključak je istaknut zajednički interes i nastavak suradnje na unaprjeđenju prometne infrastrukture, što je od velikog značaja za podizanje kvalitete života građana.
Snimio Dino Šef, Tekst: Ivan Grobenski





