Učenici i učiteljice OŠ Fran Koncelak Drnje su u sklopu Erasmus+ projekta TITLE i Erasmus+ akreditacije od 5. do 11. ožujka 2023. boravili u Barabranu Vicentinu u Italiji.
Mobilnost u Italiji bila je, očekivano, puna sadržaja te gastronomskog užitka. I učenici i učiteljice Adela Stilin, Ksenija Marić, Stjepana Kadić, Ana Tustonjić Dombaj i Martina Hrastić Farkaš imali su prilike posjetiti više škola i više gradova. Osim školskih kolega, u nekoliko su navrata domaćini i vodiči bili i Alpini, specijalizirano planinsko pješaštvo talijanske vojske koje rado pomaže i stoji na raspolaganju svojim zajednicama.
Ustroj talijanskog školskog sustava se ponešto razlikuje od hrvatskoga – osnovno obrazovanje obavezno je i traje pet godina, a u dobi od jedanaest godina učenici započinju sa srednjoškolskim obrazovanjem. Mnoge škole pružaju dodatne aktivnosti u popodnevnim satima poput glazbenih, računalnih i sportskih aktivnosti.
Jedan od zanimljivijih posjeta bio je posjet Tipoteci, muzeju tipografije u kojemu su mogli saznati nešto više o povijesti tiskarstva i tiskanja tekstova pomoću pomičnih slova, vidjeti raznorazne strojeve, ali i okušati se u izradi postera s vlastitim imenom i sloganom.
Učenike je posebno oduševio izlet u Veneciju gdje su u dvosatnom obilasku mogli čuti ponešto iz riznice bogate povijesti nekadašnjeg središta Mletačke Republike te razgledati kanale, knjižnicu, gondole i trgove jednog od po mnogima najljepših gradova na svijetu.
Od predavanja koje su imali prilike slušati, izdvaja se ono psihologinje Jenny Poletti Riz naslovljeno „Italian writing and reading teachers” u kojemu autorica govori o nizu istraživanja vezanih uz pismenost, o tome kolika je važnost i utjecaj čitanja na ljudski mozak te koliko čitanje utječe na akademski uspjeh, mogućnost zapošljavanja i ekonomski status.
U jednoj od područnih škola učiteljice su s oduševljenjem proučavale učionice u kojima se primjenjuje inovativna strategija “Without a backpack for School Communities”. Učenici je pohađaju prvih pet godina, a u školu dolaze s polupraznim školskim torbama. Udžbenike ostavljaju u školi, a kućama nose samo zadaću za rješavanje. Učionice s mnoštvom materijala za rad su prilagođene skupnom radu, a pristup i rad učitelja neodoljivo podsjeća na Montessori metodu obrazovanja.
U ovoj mobilnosti sudjelovalo je čak trinaest učenika. U sklopu Erasmus+ akreditacije sudjelovale su Alisa Kovačić, Vanessa Prekpalaj, Ilona Sataić, Margita Ivković i Zita Varga. U sklopu Erasmus+ projekta TITLE sudjelovali su Ema Eršeg, Tena Palaš, Leon Lončarić, Vanesa Palaš, Dorian Čižmešija, Lana Požgaj i Josipa Lukunić. Učenici su u školi IC Ramiro Fabiani sudjelovali na radionicama i školskim satima.