AktualnoLife StyleNovostiPromoVijestiVijesti iz ĐurđevcaVijesti iz zemlje i svijetaVijesti iz Županije

Strukovna škola Đurđevac: Inozemnim mobilnostima do kvalitetnijeg praktičnog obrazovanja i osposobljavanja

Erasmus+ program već je vrlo poznat široj populaciji, a posebno u odgojno-obrazovnim krugovima. Riječ je o najvećem programu Europske unije za obrazovanje i osposobljavanje, mlade i sport koji već 38 godina obogaćuje živote i širi vidike milijunima građana svih generacija.

Strukovna škola Đurđevac u Erasmus+ programu sudjeluje relativno kratko, tek 7 godina, ali
je u tom periodu uspješno provela i sudjelovala u 9 projekata iz raznih kategorija – od projekata
mobilnosti za učenike i nastavno osoblje, projekata strateških partnerstava i manjih projekata
školskih partnerstava.

Projekt „Mreža prilika 2024“

U zadnjem provedenom projektu „Mreža prilika 2024“, ukupno 47 učenika iz različitih obrazovnih programa sudjelovalo je na stručnoj praksi u inozemstvu.

Učenice zanimanja frizer, kozmetičar i pediker stručnu praksu obavljale su tijekom veljače u španjolskoj partnerskoj školi IES Las Galletas i salonima na otoku Tenerife. Radni zadaci iz područja frizerske struke obuhvaćali su poslove pranja i njege kose, bojanja, toniranja i izbjeljivanja kose te šišanja, feniranja i završnog oblikovanja frizure. Kozmetičarke su imale priliku raditi nadogradnju noktiju, razne vrste masažnih tehnika i wellness pristupa, aromaterapiju, sudjelovale su na radionicama prepoznavanja raznih eteričnih ulja i njihovih blagotvornih djelovanja na kožu i psihu, primjenjivale su depilaciju voskom i šećernom pastom te postupke korekcije obrva. Učenice zanimanja pediker bavile su se poslovima izrade ukrasa na noktima, tehnikama lakiranja, izradom sapuna, soli za kupanje i pilinga za usne, wellness pedikurom, obradom noktiju i kože stopala te njegom stopala. Posebni doživljaj za učenice bilo je sudjelovanje u pripremama i šminkanju sudionika karnevala koji se tradicionalno na otoku održava svake godine.

Sudjelovanje u pripremama za karneval na otoku Tenerife (Španjolska)

Istovremeno s odvijanjem mobilnosti u Španjolskoj provedena je i mobilnost u Slovačkoj, na kojoj su sudjelovali učenici zanimanja kuhar i konobar. Mobilnost je održana u partnerskoj školi Stredná odborná škola obchodu a služieb u mjestu Galanta, a učenici su stručnu praksu obavljali u školskom restoranu i kafiću. Kuhari su svakodnevno pripremali juhe, razna tradicionalna slovačka jela te priloge, a konobari su usavršavali svoje vještine u pripremi toplih napitaka, barskih mješavina i koktela te uređenju restorana i posluživanju gostiju.

Sudionici mobilnosti u Galanti (Slovačka) na svečanosti podjele certifikata o odrađenoj stručnoj praksi

U partnerskoj školi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické u mjestu Třemošnice u Češkoj u ožujku su boravili učenici zanimanja CNC operater, strojobravar i stolar. Stručna praksa za stolare obuhvaćala je izradu drvenog namještaja prema zadanom nacrtu kroz radne zadatke krojenja elemenata konstrukcije na točne mjere, rezanja prethodno obrađenih elemenata, bušenja rupa na elementima te lijepljenja i stezanja ručnim stegama. Strojobravari su izrađivali metalne stezne elemente primjenom postupaka ručne i strojne obrade. CNC operateri su izrađivali nacrte 3D modela u programima SolidWorks i Solid Edge kao pripremu za obradu na CNC strojevima, pripremali alate za CNC obradu te radili strojnu obradu na glodalici.

Stručna praksa stolara u Třemošnicama (Češka) iz područja izrade drvenog namještaja

Učenici Strukovne škole Đurđevac već tradicionalno na mobilnost odlaze u Wrocław u Poljskoj, a ove godine stručnu praksu obavljali su u tri nove partnerske tvrtke. Vozači motornog vozila praksu su obavljali u logističkom centru tvrtke Chomar Sp. z o.o., gdje su stekli znanja o načinu organizacije prijema, skladištenja i otpreme robe te najmodernijim sustavima upravljanja voznim parkom. Instalateri grijanja i klimatizacije su u tvrtki Vacuum Sp. z o.o. Sp. k. postavljali sustave ventilacije u zgradama i stambenim objektima, dok su ekonomisti praksu obavljali u hostelima tvrtke United Hostels sp. z o.o., gdje su  radili na poslovima evidencije faktura, upravljanja rezervacijama hostela, prijevoda ponude hostela na druge jezike te marketinških aktivnosti kroz izradu promotivnog video materijala.

Učenici zanimanja vozač motornog vozila na stručnoj praksi u Wrocławu (Poljska)

U okviru svake mobilnosti tijekom slobodnog vremena za učenike se redovito organiziraju izleti i kulturološke aktivnosti kako bi se upoznali s kulturom i poviješću regija i zemalja u kojima borave. Neizostavni dio mobilnosti su i stručni posjeti raznim tvornicama i proizvodnim pogonima, gdje se mogu vidjeti najnovije tehnologije iz struke za koju se učenici školuju.

Stručni posjet proizvodnom pogonu tvrtke DAKO-CZ za sudionike mobilnosti u Češkoj

„Stručnu praksu za naše učenike u inozemstvu nastojimo povezati s njihovim redovnim obrazovnim programima na način da kroz aktivnosti u inozemstvu učenicima omogućimo stjecanje znanja i vještina koje kod nas nemaju prilike usvojiti. Nastojimo pronaći odgovarajuće partnerske organizacije u inozemstvu kod kojih postoji mogućnost nadogradnje postojećih znanja naših učenika, rada s potpuno novim tehnologijama ili, primjerice, rada na drugačijim modelima strojeva i opreme. Zbog toga naše učenike šaljemo na praksu u inozemne tvrtke ili partnerske škole koje prate razvoj novih tehnologija i trendova u pojedinim strukama.“, istaknuo je voditelj projekata Strukovne škole Đurđevac Branko Pleadin.

Posjet nacionalnom parku Teide i istoimenom vulkanu na otoku Tenerife (Španjolska)

Nekoliko učenika podijelilo je svoje dojmove s mobilnosti:

„Prednost ovakvog tipa prakse je što se može naučiti nešto novo i drukčije, pogotovo ono što je vezano uz tradiciju neke druge države. Iskustva s ove prakse mogla bih iskoristiti u daljnjem školovanju i radu jer sam naučila nova znanja i poboljšala samopouzdanje, a mobilnost me potakla da preuzimam više odgovornosti.“ (Pamela Balog, 3. razred, konobar)

„Prednosti ovakvog oblika prakse su učenje stranih jezika, novih tehnika i tretmana, stjecanje novih prijateljstava, upoznavanje nove kulture, tradicije, običaja i znamenitosti. Naučila sam masažu pindama, koja se ne izvodi u salonu gdje inače idem na praksu, kao i španjolsku pedikuru koja je u nekim detaljima drugačija nego u našim salonima.“ (Gabriela Jaković, 3. razred, kozmetičar)

Stručno usavršavanje nastavnika u inozemstvu

Uz brojne inozemne mobilnosti učenika Strukovna škola Đurđevac redovito u inozemstvo šalje i nastavnike na razne oblike stručnog usavršavanja. Kroz projekt „Mreža prilika 2024“ troje nastavnika sudjelovalo je na aktivnosti praćenja nastavnog rada (job shadowing) u partnerskim školama u Španjolskoj i Češkoj.

Nastavnica Anica Čorba na aktivnosti praćenja nastavnog rada iz frizerske struke u partnerskoj školi IES Las Galletas (Španjolska)

Ciljevi nastavničkih mobilnosti općenito su vezani uz upoznavanje s primjerima dobre prakse u nastavnom radu u partnerskim školama, usavršavanje vještina poučavanja te stjecanje novih znanja iz strukovnih područja.

Svi nastavnici koji su sudjelovali u nekom obliku stručnog usavršavanja kroz inozemne mobilnosti imaju vrlo pozitivna iskustva:

„Sudjelovanje u Erasmus+ mobilnosti u Španjolskoj bilo mi je dragocjeno iskustvo, kako stručno tako i osobno. Razmjena znanja o tehnikama bojenja i izbjeljivanja kose, šišanja vlasulja od sintetičkih vlakana, ali i izrada prirodnih kozmetičkih proizvoda i ukrasa za kosu, otvorila mi je nove mogućnosti za obogaćivanje nastave. Posebno mi se svidio pristup recikliranju i praktičnoj primjeni naučenog. Stečena znanja već prenosim svojim učenicima i planiram ih integrirati u naš školski kurikulum.“ (Anica Čorba, nastavnica frizerske struke)

„Sudjelovanje u Erasmus+ mobilnosti omogućilo mi je uvid u način organizacije praktične nastave u inozemstvu, gdje učenici imaju cjelodnevnu praksu s jasno definiranim obavezama, slično kao u stvarnom radnom okruženju. Taj pristup dodatno potiče radne navike i odgovornost učenika, što smatram izuzetno korisnim. Uz to, radio sam na suvremenim CNC strojevima te ću naučene vještine i iskustva primijeniti u nastavi kako bismo učenicima približili uvjete stvarne proizvodnje. Ovo iskustvo mi je donijelo nove ideje za unapređenje organizacije nastave u našoj školi.“ (Josip Gregurić, nastavnik strojarstva)

Praćenje praktične nastave iz područja CNC tehnologija u partnerskoj školi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické Třemošnice (Češka)

Erasmus akreditacija za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja

Dodjela Erasmus akreditacije za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja Strukovnoj školi Đurđevac 2023. godine omogućila je olakšani pristup financijskim sredstvima za provedbu inozemnih mobilnosti učenika i nastavnog osoblja. S obzirom na visoku razinu kvalitete prijave za akreditaciju, u kojoj su detaljno opisani načini provedbe projektnih aktivnosti i zadovoljenje propisanih Erasmus standarda kvalitete, te visoku ocjenu provedbe prijašnjih projekata, odobreni iznos bespovratnih sredstava školi za svaki novi projekt iz godine u godinu raste.

Članovi projektnog tima Strukovne škole Đurđevac na pripremnom posjetu u novoj partnerskoj školi u Galanti (Slovačka)

Erasmus akreditacija ujedno je i prilika za sveobuhvatni razvoj škole u raznim područjima. Kao akreditirana ustanova, Strukovna škola Đurđevac povećala je svoju vidljivost na lokalnoj, nacionalnoj i inozemnoj razini. Sve češći su upiti za suradnjom iz inozemstva, ali i od strane domaćih tvrtki, organizacija civilnog društva i drugih organizacija, što u pravilu rezultira zajedničkim prijavama novih projekata, aktivnostima promocije i povećanja vidljivosti strukovnog obrazovanja te uvođenju noviteta u redovni obrazovni proces.

Utjecaj Erasmus+ projekata na učenike, nastavnike i školu u cjelini

Učenici Strukovne škole Đurđevac redovito postižu zapažene rezultate na natjecanjima, stručnoj praksi u tvrtkama i obrtima, kao i kroz sudjelovanje na raznim događanjima na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini. Nastavnici škole ističu se dijeljenjem primjera dobre prakse u poučavanju i provedbi praktične nastave na brojnim stručnim skupovima. Sve to rezultat je kontinuiranog stručnog usavršavanja, predanog nastavnog rada te pozitivnog i poticajnog ozračja u školi.

„Unatoč činjenici da sve više učenika šaljemo na stručnu praksu u inozemstvo, treba naglasiti kako to ne znači da se u školi praktična nastava ne provodi kvalitetno. Kroz naše djelovanje u okviru Centra kompetentnosti Koprivničko-križevačke županije iz područja elektrotehnike i računalstva, ali i u okviru drugih struka, škola je u mogućnosti ponuditi visoku razinu praktičnog obrazovanja i osposobljavanja u praktikumima i radionicama opremljenima suvremenom opremom. Međutim, Erasmus+ projekti u svemu tome predstavljaju još jednu poticajnu komponentu koja i učenicima i nastavnicima širi mogućnosti daljnjeg razvoja u struci.“, objasnio je Pleadin.

Obilježavanje Erasmus Days događanja u Strukovnoj školi Đurđevac

Ravnatelj Strukovne škole Đurđevac Darko Špoljar osvrnuo se na interes za sudjelovanjem u inozemnim mobilnostima: „Iako su Erasmus+ projekti i mobilnosti samo svojevrsna nadopuna redovnom obrazovanju, o njima se u našoj školi gotovo svakodnevno priča. Učenici i nastavnici koji su sudjelovali na inozemnim mobilnostima redovito prenose svoja iskustva i dojmove svojim kolegama, održavaju se predavanja i radionice o provedenim mobilnostima, a na zidu u predvorju škole postavili smo veliku kartu Europe na kojoj smo kroz fotografije istaknuli sve prijašnje provedene mobilnosti. Vrlo često dobivamo upite od strane učenika koji još nisu sudjelovali na mobilnostima i njihovih roditelja o tome hoće li i za njih biti organizirana mobilnost, gdje će se putovati, gdje će obavljati praksu. Iz pouzdanih povratnih informacija možemo reći kako je kod nekih učenika Erasmus bio i jedan od poticaja za upis u Strukovnu školu Đurđevac.“

Konkretne koristi od sudjelovanja na inozemnim mobilnostima vidljive su kod svih učenika kroz povećanje njihovog samopouzdanja i lakšu prilagodbu tržištu rada nakon završetka škole – bilo u pogledu lakšeg pronalaska prvog zaposlenja ili kroz lakše savladavanje izazova s kojima se susreću tijekom rada. Za nastavno osoblje inozemne mobilnosti su prilika za osobni i profesionalni razvoj, što je za današnje okruženje u području strukovnog obrazovanja od iznimne važnosti.

Jedna od važnijih komponenata u organizaciji svake mobilnosti je i podrška uključivosti svih sudionika s manje mogućnosti. Tako je i kroz projekt „Mreža prilika 2024“ u mobilnosti bilo uključeno 23 učenika s manje mogućnosti, koji su zbog poteškoća u učenju, zdravstvenih poteškoća, ekonomskih, geografskih ili drugih prepreka u nepovoljnijem položaju od ostalih učenika.

Dolazne mobilnosti

Strukovna škola Đurđevac dosad je uspostavila uspješnu suradnju s 30-ak partnerskih organizacija iz raznih dijelova Europe – od strukovnih škola i obrazovnih centara do tvrtki i strukovnih udruženja i organizacija. Kontinuiranim radom na uspostavi novih partnerstava i realizaciji novih projekata škola provodi ciljeve iz vlastite strategije internacionalizacije, čime se kontinuirano podiže kvaliteta nastavnog rada i razvoj kompetencija učenika za potrebe tržišta rada.

Ravnatelj Špoljar osvrnuo se i na dosadašnju suradnju s inozemnim partnerskim organizacijama: „Osim strukovnih škola i obrazovnih centara iz inozemstva, suradnju sve više nastojimo proširiti na tvrtke koje se bave usko specijaliziranim područjima djelatnosti kako bi naši učenici u inozemstvu stekli što više iskustva iz realnog sektora. Osim suradnje s inozemnim partnerima, Erasmus+ projekti doprinijeli su i jačanju suradnje škole s domaćim tvrtkama, razvojnim agencijama, visokim učilištima i organizacijama civilnog društva. Uvijek nastojimo suradnju temeljiti na „win-win“ konceptu, pa često organiziramo i dolazne mobilnosti učenika, studenata i nastavnika iz inozemstva u našu školu ili u tvrtke, obrte i organizacije u Đurđevcu i široj okolici.“

Praćenje praktične nastave iz područja CNC tehnologija u Strukovnoj školi Đurđevac tijekom dolazne mobilnosti nastavnika iz Španjolske

Strukovna škola Đurđevac je u svojih 7 godina sudjelovanja u Erasmus+ programu ugostila preko 90 učenika i studenata iz inozemstva na kratkoročnim i dugoročnim mobilnostima te preko 70 inozemnih nastavnika, stručnih suradnika, ravnatelja strukovnih škola te zaposlenika i direktora tvrtki i strukovnih udruženja na aktivnostima praćenja nastavnog rada, međunarodnim sastancima u okviru razvojnih projekata te zajedničkim mobilnostima učenika i nastavnika u okviru projekata malih partnerstava.

Posjet proizvodnom pogonu tvrtke Data Link d.o.o. u Bjelovaru tijekom dolazne mobilnosti učenika i nastavnika iz Španjolske

Upravo dolazne mobilnosti učenika, studenata i nastavnika iz inozemstva u Strukovnoj školi Đurđevac ističu kao jedan od najvažnijih oblika širenja mreže partnerskih organizacija. Kroz organizaciju dolaznih mobilnosti dolazi do stvaranja uzajamnog povjerenja jer osobni kontakt i pozitivno iskustvo gostiju često rezultiraju nastavkom suradnje i novim zajedničkim projektima. Razmjena znanja i metoda rada s gostujućim kolegama potiče profesionalni razvoj i daje ideje za primjenu inovacija u vlastitoj nastavi, čime škola postaje zanimljivija drugim međunarodnim partnerima. Aktivna uloga u dolaznim mobilnostima otvara vrata uključivanju u veće i ambicioznije projekte, jer se škola prepoznaje kao iskusan i pouzdan partner s međunarodnim referencama.

Planovi za buduće projekte

Strukovna škola Đurđevac nastavlja s jačanjem međunarodne suradnje kroz Erasmus+ program i u narednom razdoblju. Osnovni cilj je ponuditi mogućnost sudjelovanja na inozemnim mobilnostima učenicima u svim obrazovnim programima koje škola provodi. Po prvi put u planu je i provedba dugoročnih mobilnosti – dvoje učenika uskoro odlazi na tromjesečnu stručnu praksu u Španjolsku. Uz to, škola je prijavila nove projekte koji uključuju suradnju s više od 11 partnerskih organizacija iz 9 europskih zemalja, a rezultati se očekuju do jeseni. Ovi planovi predstavljaju važan korak u daljnjem razvoju škole i jačanju njezine uloge u europskom obrazovnom prostoru.

„Broj učenika uključenih u inozemne mobilnosti iz godine u godinu nam raste a time raste i opseg obaveza koje je potrebno odraditi kako bi učenici i nastavnici bili pripremljeni za radne zadatke i ostale obaveze koje ih očekuju u inozemstvu. Za sve sudionike mobilnosti provode se opsežne pripreme koje se odvijaju kroz nekoliko mjeseci prije samog odlaska na mobilnosti. U početnim godinama našeg sudjelovanja u Erasmus+ programu Europske unije sav taj posao odrađivao je manji broj kolega. Iznimno me veseli da se naš školski projektni tim u međuvremenu proširio i sada obuhvaća vrlo motivirane kolegice i kolege te mogu reći da se, unatoč osjetnom povećanju broja sudionika mobilnosti u posljednje 2 godine, pripreme prije odlaska na mobilnost odvijaju na visokoj razini kvalitete i na vrijeme.“, nadodao je Pleadin.

Projekt „Mreža prilika 2024“ traje od 1. lipnja 2024. do 31. kolovoza 2025. godine. Za provedbu svih aktivnosti projekta dodijeljena su bespovratna sredstva u iznosu 120.926,00 EUR.

„Financirano sredstvima Europske unije. Iznesena mišljenja i stavovi odražavaju isključivo stav autora i ne moraju se podudarati sa stavovima Europske unije ili Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Ni Europska unija ni Agencija za mobilnost i programe Europske unije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.“

 

 

Povezani članci

Odgovori

Back to top button
Skip to content
  • https://streaming.podravskiradio.hr/live