Svoje istekle osobne isprave već sada zamijenite novima – od proglašenja epidemije do danas je čak 221 387 isteklih osobnih iskaznica
Iako odluka o proglašenju epidemije nije donesena, za očekivati je da će u dogledno vrijeme biti s obzirom da se na razini WHO o tome vode razgovori.
Stoga Ministarstvo unutarnjih poslova RH sugerira građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih.
Kako ističu u PU Koprivničko-križevačkoj, nakon proglašenja epidemije bolesti COVID-19 u Republici Hrvatskoj 11. ožujka 2020. godine, a s ciljem smanjenja fizičkih kontakata te zaštite građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama, Hrvatski sabor je 7. travnja iste godine po hitnom postupku donio dopune Zakona kako građani, za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava.
Dopune se odnose na Zakone o osobnoj iskaznici, putnim ispravama hrvatskih državljana o sigurnosti prometa na cestama te Zakona o nabavi i posjedovanju oružja građana.
Izmjenama navedenih Zakona, osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
Dakle, kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava.
Istekle isprave
Dodajmo kako u protekle gotovo tri godine broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, iznosi; 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola.
Svakako valja istaknuti kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.
Usluga eRedomat
Kako bi se nakon proglašenja prestanka epidemije, kada se očekuje da će se veći broj naših građana odlučiti za podnošenje zahtjeva za novim ispravama, izbjegle gužve savjetujemo da već sada, ako ste u mogućnosti, svoje istekle isprave zamijenite novima.
Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica svakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.
Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.
Na ovom mjestu skrećemo pažnju kako samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištu dok druge usluge Ministarstva unutarnjih poslova možete koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.
Savjeti građanima
Još jednom skreće se pažnja na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice eOI, a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska u policijske postaje ili uprave. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.
Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica građani mogu u prostorima policijskih postaja i uprava koristiti pomoć stručnih osoba za aktivaciju elektroničkih osobnih iskaznica na posebnim konzolama koje su postavljene u većem broju policijskih uprava.
izvor; PU Koprivničko-križevačka
foto; Ilustracija / PU koprivničko-križevačka